7.1.11

29 Dis - Selamat Hari Lahir Cinta

Selamat Hari Lahir Cinta - Sweet 23
 Awak: Umur saya 23. Kenapa lilinnya 5?
Saya: Sebab awak comel macam panda. 2 lilin                  
         besar. Tiga kecil.


Cinta, mesti awak hairan kenapa ada 3 bunga.

Pertama bunga, cinta saya pada ibu.

Awak jatuh nombor 2.

Ketiga, teman-teman yang hadir dalam hidup saya.
Biar awak tahu, saya letakkan mereka di sisi jiwa raga - selain awak.


Biar saya luahkan hati saya, pada awak!

Sayang,
jalan ini bukan lembah indah
syurga,
untuk kita tempuh
dengan ria dan tawa semata.

Jalan ini duri semalunya,
bisa pedih
menusuk
tumit kakimu.

Semahunya,
aku siapkan dikau
dengan sepatu iman,
dan kebaya kalis.

Moga hindar dari panah Iblis!

Sayang, selamat hari lahir!

3 ulasan:

  1. MAnusia yang luhur hatinya tidak mati.
    Mampu berekpresi dengan jiwa.
    Aku jiwang barangkali kerana berjiwa.

    BalasPadam