11.1.11

11.1.11

11 Januari 2 tahun lepas, aku temankan kawan aku makan KFC.
Jam sepuluh 8 minit.



Setahun lepas tu, aku belikan dia mini kek. 
Hari yang sama.

Lepas dia tiup lilin, aku ucap tahniah, sebab umur dia dah 19 tahun.
Muda remaja.

Yang pasti, usia sebegini begitu banyak gelora.
Aku berani cakap sebab aku pernah rasa dan alami; harap-harap
dia tak tewas macam aku.

Hari ini, tarikh yang cantik. Sekali dalam seribu tahun.

11.1.11

Usia dia beranjak satu dasawarsa.
Dan tanpa aku temankan dia sambut hari lahir.

Deng, selamat hari lahir.
Kita rapat macam gula dengan kopi.
Biarpun kopi kadang-kadang pahit, tapi orang tetap telan; sebab jadi manis lepas tambah gula.

Sebelum aku lupa, 
kaunyala sepuntung rokok, tiup sampai padam. 
Dah padam, kau doa pada Tuhan moga umur ko panjang.
Boleh jumpa aku lagi tahun depan - kita lawan PES!



Sweet 20th, buddy!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan