7.11.11

Jari dan Sahabat

"Lima jari, simbolik tingkat persahabatan: kenalan (kelingking), teman (manis), rakan (tengah), kawan (telunjuk), dan sahabat (ibu). Yang utama sahabat. Baginya abiliti segala hasrat. Jari yang sempurna itu istimewa, walau terluka; mampu sembuh jua - namun pabila sirna, mustahil didakap buat kali kedua."

Kawan lama - kenangan awal remaja begitu indah untuk dikenang. Reunion mini, kita sembang panjang tentang cinta monyet kita ketika masih anak-anak, Guru Besar silih berganti, UPSR dan pokok ketapang di bangunan asrama lama.
Begitu indah, zaman anak-anak tanpa secuit risau dunia!

 
Untuk Asrul, juga Ricerd; aku rindu mau bertemu macam selalu.



Zai - Maaf, tak sempat jumpa sebelum aku berangkat. Ingat, semangat jangan biar jadi pudar. Obor azam kena kuat.



 Dedeng Jul,Tambet - tunggu aku balik, tengok siapa lagi hebat jolok bola snooker!

Member Kolej, hari-hari jumpa jemu; sorang hilang, seri kurang.
Bila kita mau ber-graduasi ya?
Tunggulah, detik itu akan tiba.


Sayang - cintamu begitu indah untuk ditatang.
Biar aku jadi manusia dulu.
Yang pasti, dikau begitu istimewa di hatiku,
Kasihku padamu masih utuh dibalut cinta Adam pada Hawa.



 Afizal- aku juga suka green & orange sama macam ko sayang volley ball. Ingat janji kita, mau jadi manusia! (Kety,love you more, sis!)
As you said, "be a man dude. Reach your dreams."



- Ini hanya secebis cerita, dari sejuta rasa manusia.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan